teman

Monday 25 June 2012

bila kesedaran!! datang

                                                                   Assalamualaikum..

setiap hari otak aku akan ligat untuk mencukil idea dalam menulis di blog ini!!..
meninjau-ninjau blog orang yang tidak dikenali..tapi cemburu tengok blog mereka yang cantikk..
tapi apa kan daya aku..aku tidak kreatif seperti mereka....
tapi cukup lah penulisan yang boleh berkongsi..tapi aku faham kecantikkan jugak menpengaruhi tetamu agar singah sebentar untuk membaca dan menjadi kwn kita...

tapi aku harap hanya segelintir sahaja yang akan berfikir sedemikian...
jangan lah memandang benda yang cantik sahaja..sehingga benda yang buruk dibuang dan dicaci...
yang buruk itu jugak ada hati dan perasaan!..

bila duk berangan..

bila duk seorang diri mula lah menbayang kan kisah lalu..
bertapa banyak dosa yang aku lakukan..mmmmmmmmmm..
manusiakan tak lari dari melakuakn kesilapan..
tapi satu bonus bagi aku,,,sebab cepat sedar dari kesilapan..sekurang-kurangnya masih sempat aku kembali ke pangkal jalan...

Ya Allah..aku bersyukur kepadamu...kerana enkau memberi hidayah kepada kau..

dengan mimpi-mimpi yang buruk..kalau sebelum ini..tiidurku pasti tak lena..pasti mimpi perkara buruk..
dengan hati yang tak tenang..kehidupan yang tak stabil..

kalau sekarang Alhamdulilah...banyak perubahan dalam hidup aku..

tapi aku kena banyak belajar!..anyone??

Dan aku syukur dengan rezeki yang engkau curah kepadaku..walaupun baru setapak..dan banyak lagi tapak yang perlu aku langkah..tapi ia sebagai hint! kepada aku...aminnn!!

ini dari angan-angan malam aku!!

No comments:

Post a Comment