teman

Monday, 31 October 2011

janji..janji..pastu mungkir janji....

assalamualikum..
*-*
janji..janji..janji..pastu suka hati jew mungkir janji...!!..
tak suka betul dgn sikap org mcm ni kan..kan..!..
kowang penah tak tekena macam ni...???
aku sure..mesti kowang..pun penah kan...
mesti sakit hati kan......:((


bye Ll...Xoxxx



Saturday, 29 October 2011

andai angin tolong bantu kau!!:)

Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu...
:)
tolong sayangi aku setulus hatimu....
peace!!!...^_^

lesung..o..o lesung!!..

assalamualaikum....
=_=...

kowang..kowang..ala..nada gedik..hihihiih..
kowang tak suka yekk..tapi aku suka..lalalalal
ala..kadang2 nak gedik apa salahnya kan..kan...

kalo tak suka sila tinggalkan komen yek..!!!..hihiihhi
kalo ada yang tak suka ..saku akan cuba ubah..
tapi kan..buat apa nak pedulikan perasaan org..
asalkan hati kita..happy..happy..happy...:)...

kowang nak tau tak...taknk tau!!!..
aishhhhhhhh..nak kasi tau gak..
dgn ;"nada memaksa";
aku suka lesung pipit
ditekankan sekali lagi..lesung pipit ok..ok..bukan lesung batu..ahhahahahah....
bila tgok kat pipi sapa2 yang ada lesung pipit..oh..oh..oh..no...
sesangat-sangat jeles..!!!...
mcm kwn saya ni!!..upssssss...bff!!..tu beb!!..tp lama tak jumap!!..

hiihihhiihi...
tapi suka sesangat!....
peace!!!!...

bye Lol!>..

Friday, 28 October 2011

fb aku..wall aku..so..apa ko kecoh!!...:(

assalamualaikum..
 ......%>_<%...
tak boleh ke kalo kita nak tulis kat wall status kat fb..
tang apa yang kita buat??
tak boleh k??
ada ke undang2 fb mengatakan mcm tu??
upsssssss...sebelum wat fb..aku tak jumpa pun undang2 fb...tapi kowang ada jumpa tak???
kalo ada tolong inform kat aku yek..

mesti kowang tanya ..asal minah ni tbe2 tanya sal undang2 fb lak...
kan..kan..kowang tanya tak???elehhhhhh..tanya la tu..sb diam!!..
ngehneghenegh..

takdalah..kadang2 ada je yang komen...
dyeorg ckp mcm ni ag....;eleh benda mcm tu pun nak post kjat fb!!"..
suka hati kita kan..hiihihihi...
kita yang tulis kan..!!!..
tapi skait hati gak la..
tapi aku bls jew komen dyeorg tu...
ada aku kesah..wall aku..hihiihhi...mesti kowang kata aku belagak kan??kann??..
upsssssss..tak ya.!!.hiihhi...
ok..ok..
mekaseh sb bepihak pada saya!!..tapi yekew??hihihihi...

ko ___>rahsia...tepaksa kusimpan!!..peyut buncit!..:)

prenz!!!...
aku windu ko tau...
aku tgok ko skung mcm chips more..asyik ilang jew..
kenapa kwn..ko ad prob k??
ceter la kat aku...
aku kan pendegar citer2 ko....aku kan penyimpan rahsia ko..
ko tau tak "kwn"..rahsia ko tu aku simpan sampai tak muat perut aku...
sb aku ingat kata2 ko..----->
"biar pecah perut ..jgn pecah dimulut..."

ko nak tau kwn..semua org ckp aku semakin berisi..
tapi ko nak tau..aku tak ckp pun aku simpan rahsia ko...aku ckp aku terover makan..
(walhal..memang terover makan!!..Hihihihi..umm..aaaaaaa..jgn gelak..:)..)
tapi mungkin ko dah ada kwn baru untuk becerita,....
tapi sekurang-kurangnya..jgn dima seribu bahasa...
sedih aku..:(...

bye Lol...xoxxx...
p/s : "kwn" takda prob yg tak dpt diselesaikan.....peace!!..

Thursday, 27 October 2011

WORD!!!Wow that's amazing


knp aku copy tulisan ni...
ummmmmm..
kowang nak tau tak???
becoz!..%>_<%...
i luv the handwritting :)
i luv the meaning! :P
yaeah....its really sad...its all bcoz of our materialistic nature...may Allah forgive us all...amen...
suka..suka..suka..sesangat...
kowang jgn ckp aku gedik..gedik..yek..hihihiihhi.....

peace!..

bye..Lol..xoxox

"mengapa".."mengapa"..???

mengapa dicari secantik balqis,andai diri tidak sehebat sulaiman... mengapa mengharapkan teman setampan yusuf,jika kasih tidak setulus zulaikha... mengapa mengharapkan teman seteguh ibrahim,andai diri tidak sehebat siti hajar.. mengapa didamba teman sehidup yang sesempurna muhammad,jika ada keburukan pada diri sendiri.....bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai satu keunikan yang mampu membahagiakan kita sehingga akhir hayat..... carilah kebaikan itu pada dirinya,bersyukurlah dipertemukan dengannya dan berdoalah kerana dia satu2nya milikmu yang bakal anda kecapi hari2 mendatang bersamanya....insyaallah....

Wednesday, 26 October 2011

kecewaaa!.:(

Assalamualaikum... & Happy Deepavali :)

" Being free means being lonely" :(
Jgn risau k U olls! Kite ok2 jer... Sedih dgn mcm2 hal, tp OK jer :) X pandai bila perasaan tu tgh sedih, nk tulis kata tgh happy..Menipu namanya tu, huhu.. Dlm hati bukan skadar ada taman, taman bunga, taman rama2, pendek kata.. Mcm2 ada ;P siap air terjun semua skali! Hehe.. Kite jujur.. & dlm masa yg sama kite suka menulis, tp ada batasnya... Yg pasti, kite tak kacaw org... Org je suka kacaw kite.. ;P

Hari ni kite mood cam kerang, so xnk diganggu, xnk angkat cal, xnk balas msg, semua xnak! Nk dok sorg2 jer

Tuesday, 25 October 2011

kata3..semangat.untuk aku!..




chewah..ayat aku hari ni mcm  biol jew...
ngehnegheneghenegh....
baca2..baca..wahai kwn2..ku...










bila cuti bertukar ganti...

assalamualaikum....
>_<%.....

aishhhhhhh..napew pagi ni aku ada kat opis yek.??..hihkihkhihhk
lor raya deepavali aku keleja gak la.....(kan smalam dah bagi tau..lupa yekk!!)
tak semangat nak keje..sb ap??..sb semangat cuti ag kan..lalalallalaal.....
ok//semangat..semangat..semangat..keje..keje..keje..

ok..ok..tatatattaat..bos dah masuk opis....
chau lu.....

xoxox,...Lol...

happy..happy..tiba-tiba.malang...aishhhhhhh

assalamualaikum..
>_<!!...(&*^&%I*^$^
ngehnegheneh...

nampak tak mata aku tak bapew nak bukak tu...
aishhhhhh..sepet lor..hikhihkhihk...
kowang nak tau tak???..taknk tau, nak bg tau gak!!!..hello ni entry aku so kowang kena dgr gak apa yang aku nak ceter..khihkhikhi,,kecoh jew minah ni...mesti kata aku poyo kan..ikot kowang lor

minggu ni kau cuti 3 hari..happy..happy..sambil melompat3..mcm katak lor...
hahahahhahahaha...
tapi sok deepavali..aku kerja....sedih tak??sedih kan..mesti kowang tak sedih...sb bukan kowang tapi aku...
lalallala....huhuhuhuhu...sob..sob...takpa2....aku sowang j nagis...nak pinjam bahu boleh???..hihihi

semalam..boring tahap gunung..khikhihkhi..tahap gaban..
duk kat rumah sepanjang hari..nasib baik ada org windu saya dan ajak lepak kat bandar...
ooooooooo...aku on j...lampu hijau.j..ihihihiihi
park lepak:di KFC Temerloh...
tiMe:3.05pm...- 5.30..pm..(sb tak solat ag)
bila kuar je dr pintu tu kan...aishhhhhhh..
aku jumpa musuh tak bapew nak musuh lor..(kowang jgn pening ayat aku tau)
tiba2 tegur aku..aku wat muka tak bape nak ckup seposen..malas nak tegur..aku ckp "aha"..
khihkhihkih..."aha"...lallalala....sombonh kan..aku...kowang tak atu..dye musuh satu family....
pastu aku ckp kat member aku...mintak2 hari ni tak malang nasib aku...pas musuh tegur aku!!!...ummmmmm...


apa-apa pun smalam happy duk kuar ngan kamu- fazilah-.....
hikhihkhihk...

Lol

arghhhhhhhhhhhhhhh....

udah tension...
seharian nak betulkan template / background blog...
tiba-tiba tak blehhh...ashhhhhhhhhhhh..
nak..nagis..nak nagis..nak nagis  gak..
ada tak sapew2 yang baik hati untuk bantu saya yang skung lemah lutuk n kepaala untuk berfikir dengan baik...
mcm mn niiiiiiiiiiiiiiiiii???

Tuesday, 18 October 2011

sengal + biol ..ko..ko ..lor..mamat keping

to be continued..
gedik kan aku ni...
sajew nak penuhkan entry lor tu.tetttt.upss...ala takpa la..entry aku..asal kena bayar sewa k..ahakss..
kesebabkan telewat tido menyebabkan telewat bangun.untuk pergi mencari rezeki..
yola anak2 aku nak mkn lor...aku kan ibu betanggungjwab..(aku puji sendiri..jeles lor tu).aishhhhh..
akak aku dah siap nyanyi lagu rock!!..-sb nak kejutkan aku-....
lor kowang ni kalo dye nyanyi lagu balada kang aku dibuai lak..hikhihkhhik
takut aku dengar dia kejut aku bangun..khihkihkhih...
lorr..baju tak gosok lagi..tudung tak gosok ag..
aishhhhh..apalagi.cari mangsa lor..
akak aku lor..(angah tolong gosokkan..nak mandi)..hikhihkhi
bebakul2..bebelan dia..aishh..dengar jlah..tapi wat tak atu j..hikhihkhihk

sb angau ngan novel tu..mesti kowang pelik asal aku giler2 sangat ngan novel tu..
siyeysssss best!!..
sambil odw nak pergi kerja tu..aku siap2 berangan lagi..senyum sowang2..hikhihkh..
angau kan...pastu ada sowang llau naik motor tau...
kowang tau dye ckp apa kat aku..."wei giler ke senyum sowang2"
"orang lain pun becinta gak"...aku jwb lam hati...(yelah tak sempat aku nak kejar mamat keping tu...)
"suka hati mak bapak tiri sebelah ayah aku lor".."bukan aku pinjam mulut ko..lau aku nak senyum"...
geram  betol aku..takp2...aku set no plat motor ko..khihkhikhi...awas ko
sb apa dia marah kat aku..sebab mamat keping tu follow motor aku..aku bawak dgn lembah -lembut dan  lambatnya..sb tu dia marah...tekezut gila babun aku..aishhhhhhhhh..sib baik tak jatuh aku...

pastu kan..kan..kan...taknk ciet lor...

bye..LoL..






akhirnya aku kahwin..

jgn tepedaya ngan tajuk diatas,..ok..ok..
XOXXO..
bukan aku kahwin...tapi baru lepas habis baca novel semalam tajuk tu...
best giler..pas maghrib baca..pastu tak stop2..mkn takyah..(sembayang bukan tak payah..tapi cuti..)..hihiihi
peluang yang ada tak dilepaskan..hiihhi..tgok aku guna masa yang ada ngan baik..
kowang nak tau(taknak tau aku nak bg tau gak..story aku..ekehkehkeh..)..aku berjaga..dengan  semangatnya 
tup..tup..tgok jam..aik kol 2.30am...baru siap baca ..hihkihkhik..
oyeyyyyy.."akhirnya aku kahwin" abis gak kubaca..hikhihkhihk
tau kelakar ceter tu..nak nagis pun ada..upsss..bukan nak nagis..tapi nagis!!!!...
kahkahkahgakh..
wellllllll....
sapew yang membaca novel tanpa menghayatinya seperti aku..pasti tak nagis..
tapi aku.^_^.siap masuk dlm watak tu sekali..
aku watak utama tau..wakakakka..
berangan jap...khikhihkhi..
pasan..pasan..tumbuk ko..dush..dush..dush...
buzzz...sengat ko..eh apasal ko lebah sengat aku..hikhihkhihhikhi..
tgok dah ter-emo.lak..terikut2 novel tu...
ermmmmmmmmm...
tgok aku melaluk banyak ceter hari ni...hikhihkhihk....

bye LoL...

Thursday, 13 October 2011

bila makan gaji buta!!..

inpirasi..hikhihkihkh...
time keje pun tegedik gak nak wat blogger...ngehnegnegh,....
(nampak sangat time keje ngulor...)..

haruslah ngulor..bila bos kuar melepak...
aku harus melepak ngan gaya aku..lalallal..

tapi kau melepak ngan blogger aku...
aku melepak bila kerja dah siap..
dah takda ap nak wat..so..fb n blog lor  kejenya...

bos...kalo tak masuk opis sampai kol 5.00 pm pun takp..
nanti pintu ,suis,air-cond saya tutupkan..
lallalalalal....
(bila syaitan bebisik ditelinga ku)..ihkhihkhik...
shhhh...syaitan..nyah ko dari hati ku...lalalaala...

bye..LOL

bila hatiku tedetik..

^_^
mulakan dengan senyuman.."smile"
nak tau tak...susahkan nak puaskan hati makhluk2 ALLAH ni kan..hihihih
haruslah susah kan..hiihih...
apa ni nad!!..cuba lor ko besyukur...
ok..ok..akan ku cuba bersyukur...
bf..ko bersyukur tak???wajib bersyukur tau!..tau!...

tapikan ada sesetengah tu..suka j wat hati org sakit atau lain pekataan "berbulu"..
yelah...
Bila kita jadi jahat, ORANG BENCI
Bila jadi baik, ORANG MELUAT
tapikan buat apa nak pikir orang lain..asal kita selesa ngan keadan kita dan diri kita ok la..

Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita. Apa yang kita buat semua salah. Semuanya tak betul di mata mereka. Kalau buat salah sudah tentunya salah, tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata. Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula. perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan ALLAH SWT terhadap kita, bukan pandangan manusia yang diciptakan oleh ALLAH SWT. dan kita takkan boleh tutup mulut orang sampai dia mati..^^,

kenapa saya wat entry sal ni??
shhhhhhhhh...rahsia!!!..
gedik kan!!..hihihkhik

bye!..LOL..xoxx..

Tuesday, 11 October 2011

hati ku retak...

woot...woot..xoxo..
kamu..kamu..lor kamu tu...yg baca en3 saya ni!..hikhihkhihk
(pasan je kan, mcm ada org nak baca jewww..hikhihkh)
cam lor mss nad ni glamour sangat...ngenegnege..
whatever lor!!!..hiihihhi
tau tak..perasann kita ni ada pasang surut.eh apasal kita lak...perasan saya je kot!!!...
(asal minah ni perasan jew!!)
perasan saya ni pasang surut...
perasan yg aku alami umpama lautan..
mempunyai ombak..air yang pasang surut

umpamanya....
perasaan aku sekarang..kadang kala ok..kadang kala tak ok!!...:(
tapi 
apa boleh kita buatkan..itu lumrah kehidupan..tak semua org akan sempurna kan..kan..
apa-apa pun aku redha..
terima ia sebagai ujian ALLAH kepadaku..
mungkin DIA memilih aku untuk menerima ujian ini...
insyaalah!!..

asal en3 ni suram j....:(...
xoxx
bye lol!!!

Sunday, 9 October 2011

bila bekesempatan

aibbbbb...
lama tak meluangkan masa besama bf  ku ini...
agak bz sepanjang masa ini...nk tau bz apa..bz tonton."www.tonton.com".ngeeeeeeee..
sowi k..jgn majuk!!...dah kata sowi..kan..kan..(gediknye..suke..suke.)

u..nak tau tak??? kena tau gak..,..knp org sibuk tanya..taknk kawin lagi k???
ala...ii.. menyebut paktaan  'kawin " tu senang kan...
tp mengharungi hidup tu sepanjang hidup!!.ditegaskan sekali lagi... 
"sepanjang hidup"..ok.ok...ngeeeeeeee..takut beb...
kalo nk kawin ni kena pikir 1000x...(tak tido 44 malam..caya tak???..ngeee)
ok tutup dlu lor kesah ni..sb belum sampai seru..yess..jwp yg sesuai..
jwp selamat..(ala..ala..artis..waaaa...gitu)

hati lara!!..
lara ..sakit sangat..tapi masih boleh letak ubat lagi..
moga-moga dengan doa ..mudah-mudahan hati saya semakin baik..
amin!!..
insyaalah..dengan berkat dariNYA.
rajin search!.nk cr ubat yg mujarab utk menyembuh sakit hati...

ermmm..ok..la..dah sampai masa..
waaaaaaa....(mcm bz sangat jeww...)
tapi btol apa...hihihihi...
mungkin pas ni jarang bersua...bukan apa..sb sibuk..kan..hihihi..
ermmmmm..skung pun keje kat opis pun banyak...
mesti satu hari keje tak siap...aishhh..
nak wat mcm mn kan..
anak -anak nak mkn kan..aku sebagai ibu kena pikul tangungjwb ini..khihkihkhihki,..
"ank tekak..." hihihi

bye..LOL..


Saturday, 8 October 2011

demdam lama2 tak kemana!

diam tak bemakna kita lemah..tol kan....
tulor..aku diam sebab, sebab aku hormat org sekekliling aku didalam ofis tu..(dah tua ..kan..kan..).
tapi jgn lor sampai ambik kesempatan keatas aku seoleh-oleh aku tak berupaya untuk melawan..
skung u all see!!!..
tengok apa yang dah aku wat....sakit hati kan..kan... 
 
skung dah taknk peduli....
betol kata pepatah yang dihasilkan oleh ku...
hasil nukilan ku!...
'biar buat bodoh je..jgn sesekali wat pandai'..kalo wat terover pandai...
lagi betambah penyakit....
ngeeeeeeee!!

perlu hargai!!

title:cinta rumput

pada suatu hari di sekolah,
seorang murid bertanya pada guru.
ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

PELAJAR: "cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yg terbaik sebagai orang yang paling kita sayang?macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

CIKGU: "ok, kamu ikut ape yg sy suruh. kamu pergi ke padang. kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. pilih rumput yg PALING cantik tanpa menoleh ke belakng lagi walau sekali. dah petik rumput yg PALING cantik, bawa ke kelas"

apabila pelajar itu pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. cikgu bertanya.

CIKGU: "kenapa tiada rumput yg dipilih?"

PELAJAR: "tadi masa sy berjalan, sy carilah rumput yg PALING cantik. memang ade banyak yg cantik tp cikgu kata petik yg PALING cantik, maka sy pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. tapi sampai di penghujung padang, sy tak jumpa pun yg PALING cantik. mungkin ade di antara yg di belakang sy tadi rumput yg PALING cantik tp dah cikgu cakap tak boleh toleh ke belakng semula, jd tiadalah rumput yg sy boleh petik."

CIKGU: "ya itulah jawapannya. maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseoarang yg kita sayang, janganlah kita mencari yg lebih baik dari itu. kita patut menghargai orang yg berada di depan kita sebaiknya. jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yg berlaku tetap dah berlaku. semoga yang berlalu tidak berulang lagi. daningatlah orang yg PALING kita sayang itulah yg PALING cantik dan PALING baik. mahu pun nk ikutkan banyak lagi yg cantik dan baik seperti rumput tadi."

Wednesday, 5 October 2011