teman

Saturday 15 December 2012

Menyedihkan + kalau orang dah tak sudi

Beberapa hari lepas aku dikejutkan  dengan berita yang agak menyedihkan..

Suami akak kat tempat kerja aku,dikhabarkan kesihatan yang tak stabil dan doc mengesahkan jangka hayat hidup tak lama, Akak ni jenis periang!..Dalam keadaan macam tu pun dia boleh begurau dan tesenyum,itu apa kita nampak kat luaran  la,tapi dalam hati dia,sangat sedih. Bila dia cerita dekat aku keadaan suami dia,dia dah menagis teresak-esak.Dan aku bila dah orang menagis aku menagis lak jugak,sedih seh!....

Apa-apa pun semoga kak za dan sekeluarga tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan....Dan ajal maut semua dah ditetapkan.
insyallah!..selagi masih mampu berusaha untuk melawan penyakit tu,insyallah!..

...................................................................................................................................................................
14-12-2012  (11.54pm)

Seseorang yang asalnya aku tak mengenali,tapi tiba-tiba add aku sebagai kawan  dia kat fb!..
Aku approve pun sebab mutual friends dia ada sorang kawan aku,dan bila tengok profile dia .oooo..satu tempat study kat politeknik dulu!..tengok pic,ooooooo..sama sekali tak kenal..hahhha...
so abaikan jelah,mungkin dia add nak tambah kwn jelah tu kot!..uhuhuhuhu..skung ni kan ad orang nak lumba2 siapa yang paling ramai friends list..hikhihkhihhk

Rupanya jangkaan aku menyimpang setelah beberapa minit dia chat aku!..
Dia tanya aku dulu kelas apa,pastu dia tanya kenal tak gurl nama tutttttttt!..oooooo..aku pun lurus bendul pun cakap,kenal lol,tapi tak la rapat sangat, sekadar kawan sekelas sahaja. Aku naik tension gak la, Tanya aku pasal gurl tu, Pastu aku nak sure aku tanya  dia,kenapa awk ni "boyfrriends" dia ke???, Rupanya mereka baru putus hubungan, Dan si gurl tu pulak yang buat hal dan gurl tu yang tiba-tiba memutuskan hubungan. Dan si jejaka kini, kecewa tahap gaban dan mengalami tekanan yang sangat tinggi!..huhhhhhhhh..kesian jugak!..Si jejaka ni skait hati sebab si gurl tu taknak jawab call dia dan taknak jumpa dia, Sebab si jejaka ni nak tau kenapa tiba-tiba buat keputusan macam tu,sedangkan kedua-dua belah pihak dah jumpa ibu bapa masing-masing, (aku fikir,kalau dah jumpa mak ayah ni,hubungan memang dah serius)..

Si jejaka ni merayu kat aku suruh aku pujuk gurl tu, Tapi aku bekeras taknak tolong, Aku rasa tak sesuai untuk aku nak melibatkan diri dalam kes macam ni, Nanti apa gurl tu cakap pulak,Kenapa aku masuk campur,dan nanti mesti dia fikir,macam mana aku leh tau cerita dia ni dan kenal si jejaka tu!..mmmmmmmmm!..Aku ada mintak pendapat orang lain,dan semua mengatakan jangan masuk campur hal orang!..aku pun okey!..aku tak masuk campur!..

Tetapi kesian aku tengok si jejaka tu,sebab setahu aku kat Fb si gurl tu pic "boyriends " dia gambar orang lain..Dan ,adakah si gurl ni memainkan perasaan si jejaka ini!.atau menpergunakan si jejaka ini,seperti dikata kan sendiri oleh si jejaka ini!..Amat mengejutkan ,bila si jejaka ini mengatakan bahawa si gurl nak kahwin pada bulan tettt tahun depan!..huhhhhhh...sabo jelah!...

Setahu aku semasa zaman study dulu,si gurl ni menag ada perangan (kotor) sikit!,kotor tu biarlah sebagai ayat cover!,sebab aku sendiri tak sure,sebab itu pun dengar dari mulut ke mulut!, takot nanti jadi fitnah pulak!...

Aishhhhhh,sampai skung si jejaka tu mintak tolong dengan aku ,Siap merayu lagi yang tak tahan tu!...

Macam mana cara ,nak suruh dia lupakan gutl tu,??,Sebab gurl tu dah ada pilihan lain dah pun dan memang sure dia nak kahwin tahun depan,sebab gurl tu pun ada bagi tau aku!...

Aku dah cuba nasihatkan si jejaka tu,Tapi sebaliknya aku yang kena marah,sebab dia kata ingat senang ke nak lupakan orang yang dia sayang!..huhhhhhhh!..aku diam jelah!..

Skung ni,aku wat bodo jew!..malas nak layan!..selesaikan lah prob tu dengan sendiri,tak kuasa aku nak masuk campur hal"rumah tangga " orang,sebab tangga aku sendiri tak siap-siap pembinaannya!..hahahahahha

Kalau dah sayang! nak buat macam mana kan!...



No comments:

Post a Comment