teman

Wednesday 5 December 2012

~kenapa dengan tarikh ni: 04122012

Hari ni aku kerja "half day" petang  baru masuk office.

Pagi tu aku ada hal,Aku pergi hospital untuk menyiapkan sesuatu perkara yang bagi aku sangat penting.aku gerak dari rumah kol 8am,hantar akak aku kerja dulu,pastu kol 8.30 am  aku sampai hospital. Masuk-masuk je aku tengok orang dah ramai,aku ingat aku yang awal sekali,rupanya ad lagi yang awal dari aku.hahahhah...
Aku pergi hospital dengan ditemani oleh adik aku, almaklumlah ,berurusan dengan pihak hospital ni memang makan masa yang agak lama, so kalau ada orang teman takda lah bosan sangat. Tapi masalah pekerja-pekerja kat sana  semua muka tension,tak penah nak senyum,tapi bukan semua la,sesetengah!..
Kenapa?????tension sangat ke melayan pesakit ni!..aishhhh...nurse-nurse/doc-doc sekalian,takdanya kitaorang ni nak pergi hospital kalau tak sakitt,so tak payah la nak wat muka,kalau anda melayan pesakit macam ni,bertambah la sakit yang kami alami,kalau yang ada darah tinggi,bertambah-tambah la tingginya,kalau mak cik yang dah tua tu,sememangnya masalah pendengaran mereka akan alami,so tak payah la nak sneyum-senyum  kalau panggil makcik tu tak jawab-jawab!...tak baik sangat sikap macam tu,bukan aku nak berlagak aku ni baik!..
aishhhh!..susah nak cakap,kalau cakap kang,kata kita ni macam-macam,so tonton jelah!..tapi jangan follow!
Usai semua ,perut aku bunyi lagu rock n roll!...(lapar) la pulak...

Ok ,adik aku nak makan kfc,aku menpertimbangkan,fikir-fikir!.aku setuju jelah,sambil balas budi,sebab sudi teman aku kan!..hiihihihih...
Kat KFC ni la aku jumpa hamba Allah yang cantik!..serius memang cantik tapi luaran sahaja!...Dalam hati tu aku rasa bau longkang kalah!..mmmmmmm..apa dia buat,korang nak tau???.mmmmmmm..takpalah,malas nak cerita!..menjatuhkan aib orang lak!...biar jelah beliau!...

Siap makan ,aku nak pergi TELEKOM pulak,yang ni lagi satu prob!,aishhhhhhh,nak suruh sangat aku pergi sana,pastu nak sangat dengar aku marah-marah!..yelah,aku nak buat  aduan kerosakan..telefon rumah aku,dah sebulan rosak!,langsung takda tindak balas,asyik kita call-call buat report tetap takda tindakan!.memang geram,Ayah aku suruh aku pergi telekom!.,petang tu aku balik kerja dah ok!..haa.,settle pun!..

~APA  motif aku cerita semua perkara yang aku buat hari ni???

Aku sendiri takda jawapan,.mmm..haa..siap taip dan publish jelah!...:)

No comments:

Post a Comment